Heart Chat Bubble

Tävling om Canon EOS 600D

Nu ska jag berätta om mitt livs äventyr som började den 23 juni och som ännu inte har tagit slut. Den 20 juni 2011 åkte jag och min vän till Öland för att spendera midsommar på en av Ölands galnaste party camping under midsommar. Hade inte förväntingar alls, utan allt handlade bara om att leva livet och va så full som det bara gick och vara. Men där hade jag lite fel. För att den 23 juni 2011 på torsdag så gick jag och min vän förbi ett par killar på campingen som satt i en soffa och skrek och hade sig. Jag sa till min vän "vad är det där för ett gäng idioter" sen bara skrattade vi åt det. När vi sedan gick tillbaka och förbi dom igen så sa dom att vi skulle komma och sätta oss hos dom och prata lite. Så ja vad fan, när man har alkohol i kroppen kan man väl lika väl gärna göra det tänkte vi. Så vi slog oss ner hos dessa killar som visade sig vara ett gäng skåningar. Fastnade rätt fort för en kille, men tänkte inte mer på det. Helt plötsligt sa han till mig att jag skulle komma och sätta mig hos honom och prata. Visst tänkte jag inga problem. 5 minuter efter hånglar vi med varandra och det var där allt började. Resten av veckan 23-26 juni 2011 spenderade vi tid med varandra hela tiden. Var det bara en midsommarflört eller mer än så? Det blev söndag och han åkte till Skåne och jag åkte hem till Vimmerby. Kände på kvällen när jag kom hem att jag skulle vara lite gullig och skriva till honom på Facebook att det var sjukt trevligt att träffa honom på Öland under dom dagarna som vi umgicks. Trodde aldrig liksom att jag mer skulle höra av honom eller få se honom. Men så fel jag hade. Dagen efter måndagen den 27 juni 2011 svarade han mig och sa att han tyckte det var jätte roligt att träffa mig också och allt sådant och att vi verkligen borde ses mer i sommar då han skulle ha semester. Dagarna rullade på mer och mer och vi hade kontakt varje dag, både på Facebook, msn och på telefon. Vi ringde varandra om kvällarna och pratade tills 4-5 då solen gick upp och man hörde hur morgon fårglarna kvittrade. Det var som man levde i en dröm, en dröm man inte trodde var sann. Sen kom den dagen då jag var full i min hemstad och han var full i sin, då han och hans kompisar sa till mig att han var på väg till Vimmerby för att träffa mig. Vilket visade sig vara ett skämt, men det var även då vi bestämde att jag skulle åka ner till honom. Så jag bokade en biljett ner till Malmö för att spendera en helg med honom tillsammans med hans syster och hennes pojkvän som skulle innehålla 25årsfest och en massa annat. Det blev fredag den 15 juli 2011 och jag satte mig på tåget mot Malmö Centralstation. Väl framme i Malmö stiger jag av tåget med mina darriga ben och möts av honom och hans varma kramar som värmer i hela kroppen. Vi sa knappt ett ord till varandra för man kunde känna i luften hur nervösa båda 2 var. Det var ju första gången sedan Öland som vi skulle ses nyktra och inte bland alla våra vänner. På kvällen gick vi och såg baksmällan 2, satt i varsin stol på bion och sa inte ett ord, inte höll hand eller en puss eller något alls. Bara en sådan pinsam tystnad ni vet. Det blev lördag och vi skulle på 25års fest hos hans systers granne. Vilken lyckad kväll det blev och spänningen som innan fanns i luften släppte mer och mer och den första pussen under dessa 2 dagar kunde komma. Söndagen bestod av pizza och film, sen började jag fundera på om jag skulle åka hem. Men så blev det inte han frågade mig om jag ville följa med hem till honom till Simrishamn där han bodde. Den lyckan av att han frågade dem går inte direkt att beskriva, han ville alltså att jag skulle stanna yttligare någon dag. Så visst sa jag och följde med honom till Simrishamn, han bodde då hemma hos sin pappa i sitt "pojkrum" som jag kallade det. Jag har varit kvar i Simrishamn sedan den 15 juli där jag blev fast med mitt livs största kärlek. Idag bor vi i en egen lägenhet sedan 2 månader tillbaka. Jag älskar Teddy med hela mitt hjärta som jag är sjukt kär i och hur lycklig som helst med. Vårat äventyr är ännu inte slut på långa vägar. För den 23 juni 2012 ska vi åka till Öland och förlova oss, för det var där vi träffades för första gången och det var kärlek vid första ögonkastet.

Varför jag vill vinna en Canon EOS 600D är för jag/vi under alla dessa månader inte har kunnat fota allt vi gjort och varit med om på det där speciella extra sättet. Just därför vill jag vinna just denna så jag kan dela med mig av allt vi gör ihop och ge andra hopp om att det finns en för alla här i världen. Och jag hade blivit så glad av att vinna denna kamera så vi kan fota allt vi ska göra tillsammans som tex i sommar då det väntas en förlovning, ett sånt minne vill man mer än gärna ha i bilder. För en bild säger mer än tusen ord.

Kommentarer
Postat av: Lowprice

Nya snygga klockor är inkomna med fri frakt, passa på nu! Olika färger till ett kanon bra pris :)

2012-02-16 @ 19:32:57
URL: http://lowprice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback