Heart Chat Bubble

Frallor

Har precis bakat frallor för första gången i hela mitt liv. Och jag är hel nöjd med resultatet.


Källarfranska ca: 12-16 stycken

Det här behöver du :
1 pkt jäst (50 gram)
½ l vatten
1 msk socker
1½ tsk salt
3 msk olja
13 dl vetemjöl

GÖR SÅHÄR :
Smula ner jästen i en degbunke.
Ljumma vattnet till 37 grader, fingervarmt!
Rör ut jästen i vattnet och rör i resterande ingredienser.

Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den smidig.
Forma degen till en lång rulle ca 50 cm lång.
Skär degen i 16 lika stora bitar.
Vänd bitar i mjöl och platta till dom något med handen.

Lägg upp på en plåt och låt jäsa under bakduk 40 min.
Värm ugnen till 250 grader.
Grädda bullarna i 10-12 min.
Låt svalna på galler!

LYCKA TILL



Kommentarer
Postat av: Madde

Va??? Har du GJORT dom där?? Jag vill haaa!!! Dom ser ju helt otroliga ut. Men herregud!!!

2011-10-12 @ 17:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback