Heart Chat Bubble

Åsikter, tankar och prat

Idag har jag isf fått lära mig att om någon människa ber om ens åsikter och man säger sin åsikt så slutar man helt plötsligt att vara vänner. Om man säger sin åsikt borde man inte säga det inför allt och alla? Varför finns då åsikter? Är dom inte till för att man ska ge den åsikt man har, kunna stå fast vid den och visa vad man tycker och tänker. Så ser iaf jag på det hela. Men vissa människor tycker visst att man ska hålla käft inom vissa saker, men då är det såhär från min sida. Jag har alltid varit och kommer alltid vara den som säger som jag tycker och tänker. Antingen accepterar man det eller så gör man inte, om man inte accepterar det så visst fine, det gör inte mig något för alla har ju olika åsikter, tycker och tänker olika saker. Men försök aldrig att få mig att ändra mig för att inte jag tycker samma sak som just dig. Min åsikt är som den är, jag är den jag är. Passar det inte så är ju inget svårare än att bara låta mig va. Skita i att läsa min blogg, sluta läs vad jag skriver på mina statusar på FB, sluta kommentera dom om det stör just dig så mycket, För det är mitt liv och jag gör vad fan jag vill. Det är min åsikt, mitt tänkande och mitt sätt att säga saker på i ett fritt land där ingen kan hindra mig att inte göra det så länge som jag inte bryter mot någon lag eller utför en mobbing. Men jag vet mina gränser. Jag säger hellre sanningen som jag vet kommer från hjärtat och vet innebörden av än att dra till med en lögn som kommer från luften och jag inte har en aning om vad det ens är jag rer ihop.

Våga visa dina åsikter utan att någon annan ska få ändra dom. Alls kan inte tycka och tänka samma sak. Jag accepterar alla som inte tycker samma sak som mig och jag vill bara att folk ska göra likadant tillbaka. Sen finns det inte många av min sort som vågar stå för det dom tycker och tänker och dom åsikter dom har. För dom är rädda att folk ska tycka illa om dom. Men snälla.... DET ÄR OKEJ, DET ÄR OKEJ ATT TYCKA, TÄNKA OCH HA EN ANNAN ÅSIKT SOM INGEN ANNAN HAR. DU ÄR INTE MINDRE VÄRD FÖR DET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback