Heart Chat Bubble

En hjälpande hand till gammal som ung

Idag när jag var på Coop och skulle handla ser jag en gammal farbror som knappt kan gå och ryggen är helt "vikt" han går där med sin rullator och sin korg som han drar efter sig. Så skulle han ta mjölk och då bara ramlar korgen och allt han köpt åker ur korgen. Jag bara släppte min korg full med all mat och sprang fram till honom och hjälpte han med korgen och all mat som åkt ur. Det stod ca 6-7 pers runt omkring som bara stod och glodde. Jag hade sån lust att bara ställa mig och skrika åt dom varför dom inte agerade på att hjälpa denna farbror.

Jag mår så jävla dåligt innerst inne så jag faktiskt får tårar i ögonen när jag ser gamla tanter och farbröder som har det svårt och speciellt gamla som är ensamma. Eller ja det spelar egentligen inte någon roll vad det är för ålder, ung som gammal. Jag mår dåligt hur som helst över att se någon sitta själv. Som tex på donken, där kan man se alla åldrar sitta och äta.

Kan ta ett exempel: tänk att du går in på donken där ser du en liten tjej/kille sitta helt ensam utan någon som helst att prata med där sitta denna ensamma med sitt meny som den köpt och ska äta. Då kommer det in ett "gäng" 3-5 personer som sätter sig en bit bort och viskar och tittar på detta utsatta "offer". Jag blir så arg och ledsen inombords när jag ser sånt här. Tycker så synd om detta "offer" som sitter där helt själv i sin ensamhet. Är jag ensam om att bara vilja gå fram till detta bord där detta "gäng" sitter och slå näven i bordet och fråga vad fan dom håller på med. Ist för att sitta och viska varför kan man inte bara ist gå fram till detta ensamma "offer" och fråga om man får slå sig ner? NEJ för vissa är så jävla bra på att frysa ut folk och bedöma människor innan man ens sagt hej och det är så jävla fel tycker jag. Och när man är i ett "gäng" då är man så jävla tuff, men tänk om det ist hade varit just DU som satt där själv när detta "gäng" kom in. Hade inte du då velat att dom hade kommit fram ist för att sitta och viska och glo.

Ett annat exempel är tex: en ensam farbror eller tant som sitter på donken och ska äta sin meny. Man ser hur dom darrar och knappt kan äta. Jag tycker det är så jävla gulligt på ett sätt och vågat på ett sätt av dessa som gör detta, men samtidigt mår jag så jävla dåligt över att se att dom sitter helt själva.

Så nästa gång du är ute och ser någon gammal farbror eller tant, eller någon flicka/pojke som sitter ensam. Varför inte bara fråga om du får slå dig ner och kanske prata lite lätt med denna individ?! För jag tror till 99% att om det hade varit DU som suttit helt ensam hade du säkert velat ha lite sällskap. För vi alla behöver någon.

Sen finns det vissa människor som vill gå ut och äta själva och allt sådant, men som jag tycker är det bättre att fråga en extra gång än att man aldrig har frågat. Vem vet du kanske kan få en vän för livet?

Behandla människor som du själv vill bli behandlad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback