Heart Chat Bubble

När man inget jobb har

Vad gör man då om dagarna? Det är olika från person till person. Som tex min man han sover bort sina dagar ;)

Jag där emot. Jag går upp, sitter vid datorn, kollar om det finns något att äta om inte svälter jag mig, laddar ner film, kollar på TV, hänger på FB, bloggar, kollar blocket en gång i halvtimmen, kollar reklamen från posten minst 3 gånger, duschar, funderar, har damp, håller på att gå in i väggen och nördar WF. Typ något i den stilen. Rejält tråkigt eller hur?

Visst är det mysigt och allt att va med sin älskade, ja det är roligt till en början. Men när man sen inser hur mycket man behöver pengar så är det inte lika roligt. Dagarna blir tråkiga och bara så ännu mer bajstråkiga att man vill spy!

Folk klagar hit och dit att man inte har jobb. Alltså.. Håll käften, okej? Bara för ni har jobb och aldrig känt på hur det känns att inte ha något. Jag försöker varje dag att söka så många jobb som jag bara kan även såna jag ens inte har en aning om vad det är. Jag har INGEN utbildning då jag inte gick något på gymnasiet. Jag HATAR att plugga, det har aldrig varit min grej. Men bara för det betyder inte det att inte jag kan få ett jobb, eller hur? Jag har tex 9 månaders erfarenhet av att vikarie på förskola och en himla massa mer. Så tycker inte folk ska yttra sig om att jag inte kan få jobb för jag inte gått gymnasiet. Jag kan jag också. Jag är ingen sämre människa för jag inte gick gymnasiet. Under 3 års tid hade jag praktik i en affär, som jag sedan fick ha ansvar för i 2 veckor, då jag fick öppna och stänga den, plocka upp varor, städa, beställa varor, slå in paket och bemöta kunder. Jag var 16 år då och visste varken ut eller in. Men jag var stark och klarade av det jag skulle göra. Jag har erfarenhet och jag vet att jag snart kommer att få ett jobb, jag vet det!

Sluta ha så mycket fördomar om folk som inte har utbildning, dom är inte mindre värda för det. Dom kan dom också minst lika mycket som alla andra. Allt handlar inte bara om utbildning.. Så till er där ute som inte har någon utbildning, låt ingen trycka ner er för det och få er att känna er mindre värda. För ni är minst lika bra. Var starka och kämpa på. För en dag kommer det komma då ni utan utbildning får jobb före den som gått gymnasiet och försökt trycka ner dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback