Heart Chat Bubble

Säg bara vem du är

Såg att jag hade fått en rejäl lång kommentar om mitt inlägg "det där med barn" grejen är bara att du inte har skrivit VEM DU ÄR :) Så att så fort du kan säga vem du är, så kommer jag att besvara alla frågor och allt du skrivit :)


Din syster om Det där med barn:

Själv klart önskar väl alla att ens barn ska växa upp med båda sina föräldrar. Men även de barn som varit planerade växer ibland upp med skilda föräldrar. Jag var planerad men mina föräldrar skilde sig när jag var 1 år för det inte fungerade mellan dom. Själv klart har jag alltid saknat att ha en papp i livet men jag har haft världens bästa mamma och uppväxt så skulle aldrig ändra på den saken! Idagens samhälle är det många barn som kommer till på fyllan det hör man varje dag tycker ja. Vissa skyddar sig inte vissa gör men blir gravida ändå. Men man ska inte skylla enbart på bara tjejen för det är båda parternas ansvar för båda är delaktiga, för i ditt inlägg får du det att låta som det bara är tjejens ansvar och fel! Skulle du kunna göra abort utan och blinka om du hade ett barn i din mage? Det är inte skit under skorna som ska bort utan ett BARN ett LIV. Tänk dig in i situationen som tjej som det var du. Jag blir så ledsen när jag läser det du skriver. Som tjej är det ett stort beslut att fatta om abort för det handlar om ett liv som du dödar. Barnet känner när det dör! Och det är inte tjejens fel om killen inte tar sitt ansvar för barnet det visar bara vilken gigantisk stor skit han är. Vist blir man ledsen och man tänker hur ska jag uppfostra detta barn själv? Hur ska jag klar det utan barnets pappa? Hur ska jag berätta när barnet blir stort? Och måsta mamman säga till sitt barn "du blev till på fyllan när jag låg med en random kille?" nej för vilken förälder vill såra sitt barn? Och även om man inte lever tillsammans med pappan till barnet så kan han vara delaktig i barnet.

Och du skriver mognaden med åldern vist jag förstår din punkt men det handlar inte om åldern egentligen utan mognaden på personen. Finns mammor som är 20 år som tar bättre hand om sina barn en morsor i 40 års åldern som springer ute på krogarna och super sig stup fulla och tafsar efter 20 åriga killar och är anmält äckliga och motbjudande + att dom kanske har en man som sitter hemma med barnen och väntar omedvetne om vad hans fru gör ute på krogen.

Vad jag har hört så är det en vän till dig eller ex-vän som är väldigt ung som är gravid i din gamla hemstad med ett fylle ligg. Så antar att det är därför du skriver om detta. Hörde att du och din vän hade gjort ett vackert inlägg på Facebook med om det hela

Så nu om hon är i andra månaden som jag hört och så brukar inte abort finns som alternativ. Bara vid specifika fall! Förstår om du blir frustrerad och arg och tycker hon är oansvarig och egoistisk men har du tänkt på hur hon mår egentligen? Barnet var inte planerat ja det var ju ett misstag egentligen om man ska ta i för det var ju ett fylle ligg med en random kille. Men tror du inte att hon är otroligt rädd och ledsen? Hon ville säkert inte ha barn egentligen men vill inte bli en mördare. Fattar inte varför du inte är en god vän och stöttar henne i stället! Tror du inte hon behöver en god stöttande vän nu? Tror du inte hon gråter? Hon är ung och hela hennes liv kommer förnedrad. Finns ingen leva livet och ungdom längre utan hon ska bli mamma och antagligen uppfostra ett barn helt själv hon kommer behöva så mycket stöd av sina nära och kära som möjligt!!!

Michael du är en gammal vän till mig och jag säger det här utan att tveka att du har det snällaste och vackraste hjärtat man kan ha. Det är av renaste guld och jag vet att hon kan inte få ett bättre stöd en av dig! För det finns ingen som är så snäll och omtänksam och bryr sig så mycket om sina vänner och som älskar barn så otroligt mycket!!! Du kanske har blivit sur av det jag skrivit men menar inget illa vill bara att du ska förstå att det är inte så enkelt.

Jag gjorde en abort för tre år sen och jag gråter en idag om nätterna för det barnet. Jag hoppas jag hamnar i helvetet för det jag gjorde mot mitt barn!! Förstår inte hur jag kunde göra det mot ett oskyldigt litet liv som inte gjort någon illa :'(

Michaela glöm inte det jag skrev att du är den finaste människan med det finaste hjärtat!! Jag saknar dig som vän du var min syster min andra halva jag tänker på allt roligt vi gjort en idag!! Låt aldrig någon sätta sig på dig eller trycka ner dig för du är bäst <33 älskar dig min syster!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback