Heart Chat Bubble

Älgarna demonstrerar

Jag läser varje dag Aftonbladet och ser ALLTID något roligt. Som tex detta med älgarna. Fast är det egentligen så roligt för tex denna "bonde" som lägger ut pengar på mat till sina hästar som blir iväg jagade av älgarna?

Läste på kommentars fältet som finns på Aftonbladet där människor skriver att "dom kan väl dela på maten hästarna & älgarna"? Fast då är ju min stora fråga varför dom ska dela? Det är ju inte så att denna "bonde" har köpt mat för tusentals kronor åt älgarna, utan åt sina hästar. Jag har själv haft häst så jag vet hur dyrt det är med foder.

Finns ju vissa människor som köper mat och get till andra djur som lever i skogen och det tycker jag är jätte fint av dessa människor. Men bara för några få gör det, behöver inte alla göra det. Alla kanske inte har råd till att göra så hur mycket man än skulle vilja och bara för att man inte kan så tycker inte jag att man ska bli kallad för mördare?! Det finns ingen lag på att vi människor måste köpa mat till dom djur som lever i skogen.

Allt är upp till var och en om man vill dela med sig av sitt foder till djuren i skogen eller om man bara vill ha det foder man köpt till sina djur. Det kan ingen annan avgöra än man själv och om man inte väljer att dela med sig ska man inte behöva bli kallad för mördare.

Sen tycker jag personligen synd om alla dessa djur som lever i skogen och att inte dom ska behöva bli skjutna av en massa jägare. Det är fel enligt mig, för dom ska också få leva, men dom kan ju lära sig att hålla sig borta från vägarna tycker jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback